אוספים
האגף הנוער והחינוך לאמנות   הדרכותלמוסדות חינוך - לפי גיל  

למוסדות חינוך - לפי גיל

share הדפסשלח לחבר

לייעוץ, לתעריפים ולהזמנת הדרכות >>>>>
 חטיבת הביניים >>>>
חטיבה עליונה  >>>>

הדרכות מיוחדות לכל גיל בנושא השנתי: מנהיגות פורצת דרך
לרגל פתיחת התערוכה הורדוס: מסעו האחרון של מלך יהודה, מחלקת הדרכות מציעה הדרכות מיוחדות  בנושאים: מנהיגות, ימי יוון ורומא, ותקופת בית שני.



גן חובה

חיות במוזיאון?!
במוזיאון ישראל חיות רבות: הן מתוארות בפסלים, נחבאות בציורים, מקצתן אמתיות ומקצתן דמיוניות. נראה כיצד השתמש האדם בנוצות, עורות וקונכיות בארצות רחוקות. סיור חווייתי הכולל יצירה בתוך הגלריות.

טוב לי בגוף וטוב לי בלב
בסיור בגלריות ילמדו הקטנטנים על המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה, על משחקי כדור בדרום-אמריקה ועל מזון בריא ושיטות ריפוי בתרבויות עתיקות. מה גורם לנו 'להרגיש טוב' ואיך מעשירים את הנפש במחול, במוזיקה ובתאטרון .

כיתה א'


הרפתק-אות
מסע בין יצירות אמנות בעקבות אותיות האל"ף-בי"ת המסתתרות באולמות המוזיאון.
הכי-הכי במוזיאון
בעקבות היצירה הכי יקרה, החפץ הכי עתיק או הפסל הכי כבד במוזיאון. גילוי ראשון של המוזיאון לקטנטנים.

כיתה ב'

מן הפח אל הפחית: סיפורם של החומר, הברונזה והזכוכית:על גילויים של חומרים בעולם העתיק.
חגיגת ספר תורה : מהו מקומו של ספר התורה בחיי העם העיהודי? אלו סמלים ועיטורים מייחדים את ספר התורה? התלמידים יקבלו חוברת מהודרת עם עיטורי ספר התורה ואביזריו.

כיתה ג'


מסע למצרים העתיקה: בעקבות פסלי פרעונים, סרקופגים, קמיעות וחפצי קבורה השופכים אור על האמונת בחיים שלאחר המוות במצרים העתיקה.
להכיר את האחר: התלמידים מקבלים "דרכונים" ו"מפליגים" לארבע יבשות רחוקות באמצעות ההתבוננות ביצירות מן המקום והתוודעות אל התרבות. בכל גלריה/יבשת התלמיד ישלים משימה מיוחדת הקשורה במדינה ש"מבקרים" בה.

כיתה ד'


סיור 'ירוק' במוזיאון : מה בין הטבע לבין המוזיאון? במהלך הסיור נדון בקשר שבין אמנות ואקולוגיה, בין שמירה על הטבע והשימוש בחומרים מן הטבע ויצירות המתארות את הטבע.
בשחר התרבות: חיי האדם הקדמון : חפצים נדירים שנחשפו בחפירות בארץ יחשפו את העולם של האנשים שחיו בשחר התרבות. ניתן לשלב ביקור במערה ולהכין מזון בכלי צור ולצייר בצבעי אדמה.

כיתה ה'

בעקבות הצבעים באולמות המוזיאון: אמנים משתמשים בצבע כדי להביע את עצמם וכדי לעורר רגש או מחשבה אצל הצופה. כיצד משפיע עלינו הצבע ביצירות מקור מתקופות שונות?
מחפשים את המטמון: מתחת לפני האדמה התגלו תכשיטים, בתים וקברים, שהם עדות לחיי האנשים שחיו פעם. לצד הסיור בין המטמונים, יתנסו התלמידים בחפירה ממשית בתל ארכאולוגי משוחזר.

כיתה ו'

מי מביט אליי מהתמונה? כיצד מתארים דמות בצבעים וצורות בלי מילים? האם הצבעים והחפצים ברקע עוזרים לפענח מי הדמות המביטה מהתמונה?
כאן הייתה ממלכה:
באמצעות מפגש בין הטקסט המקראי והממצאים הארכאולוגיים העשירים יחזרו התלמידים אל תקופת דוד ושלמה ואל מלכויות יהודה וישראל עד לחורבן הבית הראשון.
בין יוון לרומי: מסע אל העולם הקלסי: מי היו אלי המיתולוגיה? איך התחילו האולימפיאדות, הדמוקרטיה והתאטרון? בהתמוננות בכדים ובפסלים מיוון הקלסית ובציורים מתקופות מאוחרות יותר ננסה לענות על שאלות אלה ונלמד על אורחות החיים בעולם הקלסי.

חטיבת-הביניים

"כשהכול מתחלף" - סיור לבני ובנות מצווה : סיור מודרך ופעיל בהווי טקסי בה המצווה מימי הבית השני ועד ימינו. באמצעותם נזכיר את סיפורו של העם היהודי. בסיור זה נתוודע לספר התורה העתיק בעולם, לבתי כנסת מקוריים ולטקסי בגרות בתרבויות רחוקות.

נושאים כלליים לחטיבת הביניים:
למה מוזיאון?
סיור כללי המשכנע את הלא-משוכנעים להכיר את מוזיאון ישראל.
יחיד ויחד: כיצד משתקף היחס ליחיד ולקהילה ביצירות אמנות? פרט וקהילה בתרבויות השונות מימי קדם ועד לאמנות עכשווית.
מיהו גיבור? דיוקנאות וחפצים מספרים על מנהיגים בהיסטוריה: עם אילו קשיים נאלצו להתמודד מנהיגים בעבר? ועם אילו קשיים יתמודדו מנהיגים בעתיד? ברוח הנושא השנתי לשנת תשע"ג.
לראות את המילים: תולדות הכתב. כיצד העבירו מסרים בעת העתיקה? איך התפתח הכתב? מתי נולד הכתב העברי?
להבין את האחר: אורחות החיים של עמים מימי קדם ועד לאמנות העכשווית כפי שמבוטאות ביצירותיהם.
של מי הדיוקן הזה? התבוננות בדיוקנאות למן דיוקנו של קיסר רומאי ועד לאמנות עכשווית. כיצד האמן "בונה" דמות באמצעות צבעים, צורות וחפצים.

חטיבה עליונה


נושאים כלליים:
שאלות של זהות:
לרגל קבלת תעודת זהות בכיתה י': מהו הסמל על תעודת הזהות שלי? מדוע נבחר דווק הוא? האם אני מזדהה אתו? חיפוש אחר משמעות המקום בתרבות יהודית וישראלית עכשווית. מומלץ במיוחד לכיתות י' לרגל קבלת תעודת זהות. (ניתן להזמין אולם לקיום טקס קבלת תעודות הזהות, בתיאום מראש ובתוספת תשלום)
אמת ושקר באולמות המוזיאון: האם תפקידו של האמן הוא לחתור אל האמת? האם אמנים יכולים "להעתיק" את המציאות? האם זה תפקידם? האם אנחנו מאמינים למראה עינינו?
שאלה של מגדר: כיצד הוגדרו גבר ואישה בעולם הקדום? מהי 'נשיות' ומהי 'גבריות ' בימינו? על שאלות אלו ואחרות נענה במהלך הסיור באולמות הארכאולוגיה, התרבות והאמנות היהודית ובאולם לאמנות עכשווית.
זהות כחול לבן :100 שנות אמנות ישראלית. התבוננות בציור, בפיסול, בצילום בווידאו ובמיצבים המייצגים את המנעד שבין זהות אישית לזהות לאומית, בין אמנות מגויסת לאמנות ביקורתית.
אמנות במנהרת הזמן: סיור בעקבות האמנות מן המאה ה-17 ועד לאמנות העכשווית.

הרחבה למגמות המורחבות :

• מגמות אמנות:
במוזיאון ישראל מתקיימות תערוכות מתחלפות באולמות לאמנות עכשווית במגוון מדיה: וידאו-ארט, מיצבים, צילום, ציור ופיסול. הביקור מזמן מפגש מרתק עם אמנות עכשווית ישראלית ובין לאומית. ניתן להוסיף לסיור מפגש עם אוצר וסדנה מעשית (בתוספת תשלום).
• מגמות ספרות: כיצד מתארים דמות במילים? כיצד מתארים דמות בצבעים ובצורות? הדמיון והשוני בטקסט מילולי ובטקסט חזותי.
• היסטוריה: מהפכת ההמונים במאה ה-19 כפי שהיא משתקפת באולם לאמנות אימפרסיוניסטית.
• חינוך אזרחי: ביטויים החזותי של ערכי הדמוקרטיה, הצדק החברתי, החופש וזכויות האדם ביצירות המוצגות במוזיאון.
• מגמות תנ"ך ולימודי ארץ ישראל: - במוזיאון ישראל ממצאים חשובים. בסיור נראה איך הטקסט התנ"כי קורם עור וגידים.
• מגמת תקשורת: לדעת להתבונן: כיצד המסרים החזותיים בתקשורת משפיעים עלינו? בהתבוננות ביצירות מתקופות שונות המוצגות במיזאון, נלמד לזהות את משמעות הצבעים והצורות וכיצד החיבור ביניהם משפיע על התפיסה שלנו.

תעריפי הדרכות
גנים:
שתי הדרכות לילדי-גן: 26 ש"ח למשתתף
בתי–ספר: הדרכה של שעתיים: 30 ש"ח למשתתף
הדרכה של שלוש שעות: 35 ש"ח למשתתף
מפגש בני–מצווה: 45 ש"ח למשתתף
סדנה מעשית: תוספת 28 ש"ח למשתתף
מחיר סיור מודרך משולב בסדנה מעשית: 58 ש"ח לתלמיד
* הסדנאות אינן כלולות בפעילות של סל תרבות.

איך מזמינים הדרכה?

תוכלו לפנות אלינו בטלפון 02-6708805, בפקס 02-6708076 או בדוא"ל.

להזמנת הדרכות ופעילויות לבתי-ספר: נאווה שמע, מתאמת ההדרכות
טל' 6708805 02, דוא"ל [email protected]

להזמנת הדרכות ופעילויות לגיל הרך: אלה כהן, אחראית תחום הגיל הרך
טל' 6708805 02, דוא"ל [email protected]

להזמנת הדרכות וסדנאות לבעלי צרכים מיוחדים: תמנה שחר, אחראית תחום החינוך המיוחד
טל' 6771379 02, דוא"ל [email protected]

להזמנת הדרכות מיוחדות: פלביה לבוב, אוצרת מחלקת ההדרכות
דוא"ל [email protected]

 

 

 

  בניית אתרים  בניית אתרים