האגף הנוער והחינוך לאמנות   הדרכותלמוסדות חינוך - לפי גיל  

למוסדות חינוך - לפי גיל

share הדפסשלח לחבר

הדרכות לתלמידים

הסיורים המודרכים בתערוכות המתחלפות ובתצוגות הקבע מותאמים לבני כל הגילים ולזרמי החינוך השונים. נושאים שנלמדים במערכת החינוך מותאמים ומעובדים לסיור. כל ההדרכות פעילות וחווייתיות ומותאמות לכל קבוצה על-פי אופייה וצרכיה. משך כל ההדרכות, אלא אם יצוין אחרת, הוא שעתיים. שפת ההדרכות: עברית, ערבית ואנגלית. בעולם שבו השפה החזותית על שלל מופעיה היא מרכיב חשוב בחיי היומיום, אנחנו מזמינים אתכם ללמוד את סימניה ולהבחין ביניהם באמצעות סיורים מודרכים חווייתיים במוזיאון הגדול והמגוון בארץ!

סיורים חדשים לשנת תשע"ז

 
פרעה בכנען סיור בתערוכה שתוקדש לממצאים מקוריים מהתרבות המצרית העתיקה. מתאים לתלמידים הלומדים תנ״ך. (החל ממרס 2016)

המומיה סוד החניטה המצרית. שיחה על המומיה היחידה שנמצאה בארץ ומוצגת במוזיאון ישראל (עד אפריל 2017).

חוטים וקשרים מהי משמעות החוטים המטפוריים והפיזיים בחיינו ומה תפקידם? מי עומד בשני קצות החבל? מתי משתלבים החוטים לרשת ומתי לסבך? איך יוצרים חוטים? (עד מרס 2017)

אין כמו בבית סיר, מגהץ ושולחן הפכו ליצירות אמנות. על האובייקטים הנמצאים בשימוש יומיומי והפכו ללהיט אמנותי
(עד יולי 2017)

אלף ואחד הפרצופים של פיקאסו היכרות עם אחד האמנים החשובים במאה ה 20- . התערוכה עוקבת אחר התפתחותו של פיקאסו, חדשנותו והתנסויותיו המגוונות (עד נובמבר 2016)

היתרון הירושלמי - לתלמידי ירושלים בלבד! הדרכות מסובסדות במסגרת “היתרון הירושלמי”, תוכנית חינוך לתרבות מטעם עיריית ירושלים. ירושלים עשירה בנכסים תרבותיים ייחודיים, המזמנים למידה משמעותית וזיקה אישית בין ילדי העיר לירושלים. מחלקת ההדרכות פיתחה מסלולים מיוחדים וחדשים לתלמידים הלומדים במסגרת זו.

 

דוגמאות לסיורים מודרכים 

האחר הוא אני
 איך מפתחים סובלנות, אנושיות, אכפתיות, הבנה ורגישות לצרכיו של האחר במהלך סיור במוזיאון? ואיך מגלים שבמצבים מסוימים כל אחד מאיתנו הוא ה"אחר"?
לילדי הגן - בעקבות ילדים בני תרבויות רחוקות 
לכיתות ט'-י"ב - מסע בעקבות דיוקנאות מתקופות שונות   

לכל אחד ירושלים שלו סיור מודרך במוזיאון בעקבות ירושלים של פעם וירושלים של היום - על גווניה, זרמיה
 מורכבותה וצבעוניותה. מסלולים ייחודיים במסגרת התכנית "מסע לירושלים"
לכיתות ה'-ו', ז'-ט', י'-י"ב

ציירים ליום אחד 
מדוע ביקש ון–גוך לצאת לשמש? מדוע צייר מירו  על שפת הים? מה משך את מונֶה לצייר פעם אחר פעם את אותו נושא?  במהלך הסיור נכיר את כלי הצייר מהמכחול ועד לצבעי השמן, נלמד על משיכות מכחול ועל פאלטה וצבעים ונתנסה בציור על בד.
לכיתות ג'-ו'
 
שורשי מצווה סיור משימות ויצירה לבני ובנות-מצווה, ובו התוודעות אל שורשי המסורת היהודית ואל משמעות גיל המצווה והבנה שכולנו חוליה אחת בשרשרת הדורות. כל משתתף יקבל ערכת פעילות מעניינת ויפה. משך הפעילות: כשלוש שעות
לכיתות ו'-ז'
 
"הכי הכי במוזיאון" כמו לכל ילד, גם למוזיאון ישראל יש אוסף משלו. בסיור זה נכיר את האוסף ונגלה את היצירה הכי יקרה, את החפץ הכי עתיק, את הפסל הכי כבד ועוד ועוד. 
לכיתות,  א'-ו'
 
הרפתק-אות סיור היכרות עם המוזיאון באמצעות חיפוש אחר אותיות הא"ב המסתתרות באולמות התצוגה. במהלך הסיור ייחשפו הילדים לשלל מוצגים וחומרים ויקבלו ספרון מתנה.
לכיתות א'
 
חגיגת ספר תורה הזדמנות להכיר את אוסף ספרי התורה המקוריים המוצגים במוזיאון: מקטעי המקרא העתיקים בעולם ועד לתנ"ך החדיש בעולם
לכיתות ב' ולמתעניינים בתרבות היהודית 
 
מסע עולמי במוזיאון ישראל היכרות עם השמאן האפריקני, עם הצ'יף האינדיאני ועם האציל האירופי במסע בין יבשות ובין תרבויות המלווה ביצירה ומשימות. כל משתתף יקבל "דרכון אישי". 
לכיתות ג'-ו'
 
יחיד ויחד ביקור בארבעת אוספי המוזיאון הגדולים, ובמיוחד באוסף האמנות, ובחינת יצירות שעוסקות בפרט, בקהילה, ביחסי הגומלין ביניהם, בערבות הדדית ובהזדהות ודאגה לכל אדם. 
לכיתות ט'-י"ב   

זהות מקומית לרגל קבלת תעודת הזהות נבחן את מקורות סמל המדינה, נברר מה הקשר בין זהות ישראלית לזהות יהודית, ונשאל אם יש עדיין מקום לתעודת זהות, כשכולנו אזרחי הכפר הגלובלי.
ניתן להוסיף הרצאה מפי יוצר ישראלי או סדנה עם טלפונים חכמים. כמו כן ניתן לערוך את טקס חלוקת התעודות באודיטוריום של המוזיאון
לכיתה י'
 
לבחירתכם מסלולי הדרכות נוספים: 
 
* יוון, רומא וירושלים לכיתות ה'-ו' 
קהילות ישראל (מסורת יהודית) לכיתות ה'-ז' 
תקופת המלוכה לכיתות ו' 
מהסמל אל האות: תולדות הכתב העברי לכיתות ה'-י"ב

סדנאות מעשיות לאחר הסיור המודרך: 
הדרך החווייתית להטמיע את זכרון הביקור בגלריות המוזיאון. הסדנאות מותאמות לתוכני ההדרכה. 
* סדנת פיסול בחומר 
סדנת הדפס
סדנת ציור
סדנת רישום מונחית בגלריות מול יצירות מקור
התנסות באנימציה קלסית סטופ-מושן, טכניקה ליצירת סרטוני וידאו מתמונות סטילס. המשתתפים בסדנה ייצרו סרט קצרקצר בהשראת תוכן הסיור שבו השתתפו
סלפי במוזיאון סדנה בלעדית למוזיאון ישראל עם טלפונים חכמים, שבאמצעותם התלמידים מכירים את עצמם ואת היצירות באופן מיידי וישיר. השימוש בטכנולוגיות הקרובות ללב המבקרים הצעירים מאפשר להם לגלות מוזיאון שלא הכירו. תנאי השתתפות: טלפון חכם טעון מראש.

 
הדרכות לבעלי צרכים מיוחדים
תוכנית ההדרכה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים נבנית בשיתוף עם המוסד המזמין ומותאמת לגיל המשתתפים, מגיל הגן ועד גיל הזהב.
ניתן לבנות רצף של מפגשים.
הסיורים מתאימים למסגרות חינוכיות, לצוותי הוראה, למועדונים ולמשפחות ומותאמים לבעלי מוגבלות של נגישות, מוטוריקה, ראייה, שמיעה ועוד.
תעריפי ההדרכות לבעלי צרכים מיוחדים מוזלים ומסובסדים.
הדרכה לקבוצה: 180 ש״ח. הדרכה וסדנה: 250 ש״ח
לפרטים: timnash@imj.org.il טל' 02-6771379

מגמות אמנות
 
יום למידה ארוך המורכב מיחידות מודולריות: 
* הדרכה בגלריות המוזיאון בהתאם לנושא הנבחר 
* הרצאה מפי יוצר או אוצר בנושאים הקשורים לתערוכות המתחלפות 
* סדנאות אמנות ייחודיות בהנחיית מורה/אמן, לפי בחירה (ראו פירוט בהמשך) 
* ביקור בחדר לרישומים והדפסים של המוזיאון 


לייעוץ והכוונת תכניםflavialw@imj.org.il 02-6771305 
לתיאום הדרכות לבתי–ספר ומוסדות חינוך: navas@imj.org.il 02-6708805 
להשתלמויות גננות והגיל הרך: ellaco@imj.org.il 02-6771308
לתלמידים דוברי השפה הערביתmelhemba@imj.org.il 02-6771341

תעריפים:

תעריפים
הדרכה של שעתיים: 30 ש״ח למשתתף
מפגש בני ובנות מצווה: 45 ש״ח למשתתף
סדנה מעשית: תוספת של 28 ש״ח למשתתף
סיור מודרך משולב בסדנה מעשית: 58 ש״ח למשתתף
סדנת סלפי במוזיאון: 20 ש״ח למשתתף
תעריף מינימום לקבוצה: 640 ש״ח
מורים: כניסה והדרכה, עד שעתיים, עד 30 משתתפים: 1,200 ש״ח
3 שעות: 1,500 ש״ח, סדנה לפי משתתף: 30 ש״ח
למשתתפים בהדרכות יוענק שובר לכניסה נוספת למוזיאון בשנת תשע"ו
מורים מלווים יקבלו שובר כניסה אישי
כיתות שהודרכו במוזיאון מוזמנות לשוב ולבקר בו חינם, בליווי המורה ובתיאום מראש עם מחלקת ההדרכות
ההדרכות מתקיימות בעברית, באנגלית ובערבית
 

תנאי ביטול
אפשר לבטל פעילות עד יומיים לפני המועד שנקבע.
ביטול הדרכה ביום שנקבע יחויב במחיר מלא.
 איחור עד 30 דקות יקצר את זמן ההדרכה; איחור מעבר ל–30 דקות יביא לביטולה.