אוספים
האגף הנוער והחינוך לאמנות   הדרכותהדרכות למוסדות חינוךמסלולי הדרכה מיוחדים לשנת תשע"א  

מסלולי הדרכה מיוחדים לשנת תשע"א

share הדפסשלח לחבר

הכי-הכי במוזיאון ישראל
לתלמידי בית-הספר היסודי

החפץ הכי קטן, החפץ הכי עתיק, החפץ הכי יקר, התמונה הכי גדולה - טיול בין כל אלה ויצירת קטלוג אישי.

כבוד האדם - שלוש דתות, אל אחד
לחטיבה העליונה

הדומה והשונה בין שלוש הדתות המונותאיסטיות מראשית התהוותן, כפי שהם משתקפים בחפצים מאולמות הארכאולוגיה ועד אולמות האמנות והאתנוגרפיה. המוצגים, כולם חפצי מקור, מגיעים למוזיאון מרחבי העולם ואף מבטן האדמה: כלי יומיום, תלבושות, תשמישי קדושה ומבני ציבור. הם מלמדים על אמונות וסמלים, על תפיסת האלוהות, על שפה, על זהות ועל טקסי מעגל החיים, בכל אחת משלוש הדתות.

לרגל שנת השפה העברית - לראות את המילים
לכיתות א'-י"ב

'בצע כסף', 'טביעת חותם', 'כחרס הנשבר', 'מוניטין' - כל הביטויים העבריים הללו מקורם בחפצים השמורים במוזיאון. במהלך הביקור בו יתגלה מקורם וייראה הקשר בינם לבין התפתחות הכתב. באולמות המוזיאון שמורות הכתובות ששרדו מתקופת הבית הראשון כתובות בכתב עברי קדום ובהן ברכת הכוהנים המקורית, מכתבי לכיש, כתובת בית דוד וכתובות על חוק וסדר המשמשות עדויות לחוקי המקרא. כמו-כן שמורה בהיכל הספר מגילת ישעיהו, כתב-היד המקראי השלם העתיק ביותר בעולם.

במסגרת הביקור בירושלים - ירושלים של מעלה וירושלים של מטה
לכיתות א'-י"ב
מוזיאון ישראל עשיר במוצגים המספרים את סיפורה של ירושלים בעבר ובהווה - בראשם דגם ירושלים בתקופת הבית השני, המציג את העיר כפי שנראתה לפני 2000 שנה, כאשר היתה בשיא גודלה ותפארתה. הביקור בדגם מזמן חוויה מרתקת, מותח קו אחד בין ירושלים בעבר ובהווה ומתייחס לרב-תרבותיות המאפיינת את העיר. בהמשך יתמקד הסיור בייצוג ירושלים של מטה באמנות הישראלית, וירושלים של מעלה על בנייניה וכלי המשכן, כפי שהם מתוארים בחפצים ארכאולוגיים ובחפצי אמנות יהודית.

ברוח איכות הסביבה - סיור "ירוק" במוזיאון ישראל
לתלמידי בית-הספר היסודי

ניצול חומרי הטבע ליצירת כלים; בניית מסכות באמנות השבטית; שימוש בחומרים מן-המוכן באמנות מודרנית; ונופים מראשית עידן התעשייה ביצירות אימפרסיוניסטיות. כל אלה מזמנים הצצה אל החומרים שבסביבה. ההדרכה מתמקדת בשאלת הקשר בין אמנות ואקולוגיה. לסיור אפשר להוסיף סדנה בחדר המיחזור, שבו פחית, קופסה ושקית הופכים לכיסא, לתיק או לתכשיט. בסדנה יעבדו הילדים במגוון טכניקות עם חומרים הנאספים ממפעלים ברחבי הארץ כדי לפתח מיומנויות וחשיבה יצירתית בנושא אקולוגיה וקיימות.

להכיר את האחר - ביקור בארץ רחוקה
לכיתות ג'-ה'

בלי מטוס, בלי ספינה או דרכון יפליגו הילדים לארצות רחוקות ויפגשו תרבויות לא-מוכרות - מאפריקה יראו מסכות שלא חובשים בפורים; מאמריקה המרכזית יפגשו את בני המאיה; ולבסוף, אחרי חציית דרך המשי - יכירו מקרוב בגדים סיניים מסורתיים.

לרגל 150 שנה להולדת הרצל - מהבית השני לבית הלאומי
לחטיבת הביניים ולחטיבה העליונה

בהדרכה יידונו עם ישראל בארץ-ישראל (ימי הבית השני); היציאה לגלות; החזרה לארץ-ישראל; והקמת המדינה לפי חזונו של הרצל - מחזון למציאות.

הסיפור המקראי - בעקבות התנ"ך במוזיאון ישראל
לחטיבת הביניים ולחטיבה העליונה

מומלץ במיוחד ללומדים תנ"ך בהיקף מורחב.
במוזיאון מוצג האוסף הגדול ביותר בעולם של ארכאולוגיה ארצישראלית. הוא מזמן מפגשים מרגשים בין הטקסט המקראי, הממצא הארכאולוגי ויצירות אמנות מהמאה ה-17 עד לאמנות עכשווית. התלמידים יפסעו בעקבותיהם לאורך התקופות - מתקופת הברונזה עד התקופה ההלניסטית - והממצאים יאירו את הסיפור המקראי.

איך מזמינים הדרכה?

תוכלו לפנות אלינו בטלפון 02-6708805, בפקס 02-6708076 או בדוא"ל.

להזמנת הדרכות ופעילויות לבתי-ספר: נאווה שמע, מתאמת ההדרכות
טל' 6708805 02, דוא"ל [email protected]

להזמנת הדרכות ופעילויות לגיל הרך: אלה כהן, אחראית תחום הגיל הרך
טל' 6708805 02, דוא"ל [email protected]

להזמנת הדרכות וסדנאות לבעלי צרכים מיוחדים: תמנה שחר, אחראית תחום החינוך המיוחד
טל' 6771379 02, דוא"ל [email protected]

להזמנת הדרכות מיוחדות וסדנאות למגמות אמנות: פלביה לבוב, מנהלת מחלקת ההדרכות
דוא"ל [email protected]
  בניית אתרים  בניית אתרים